Olen harvoin enää autoilemassa Helsingin keskustassa, mutta eräänä päivänä oli pakko. Pitkälti lounasaikaa venyttäneenä yritin miettiä, mihin katseeni suuntaisin. Keskustan kauppakeskukset eivät kiinnostaneet, joten tarkastelin karttaa Taka-Töölöstä. Messeniuksenkadulta, aivan klassikkoravintola Messeniuksen vierestä löytyi itselleni entuudestaan tuntematon nimi: Masa’s Pizza. Hyvin paljon vaakakupissa painoi tieto, että kadulta saa usein iltapäivisin parkkipaikan.
Ravintolan julkisivu on siisti ja siihen on selkeästi panostettu. Kauhistuin hiukan edullisia hintoja ja listalla vilahtavaa pizza & kebab -linjaa, mutta ajattelin, ettei paikka kovin paha voi olla. Olihan se saanut lähes 400 arvostelua Googlessa, joiden keskiarvo on 4,9 tähteä.
Astuin sisään ravintolaan. Yleisilme on siisti ja mietitty. Nurkkapöydässä istuu muutama asiakas ja tiskin takana on tarjoilija. Mainitsen tulleeni lounaalle ja vastaukseksi saan, että kaikki listalla maksaa 13,50€. Kaikille tuttu 0,33 bulkkijuoma kuuluu hintaan, kuten myös kahvi tai tee.
Ja tämä hinta Töölössä.
Viimeisetkin toivenrippeeni alkoivat murenemaan.
Masa’s Pizza










